Menu

Filter op
content
PONT Zorg&Sociaal

0

Héman Horecaverhuur: Veel meer bedrijven zouden hun deuren moeten openen

Héman Horecaverhuur biedt al jarenlang kansen aan mensen met een beperking of een afstand tot de arbeidsmarkt. Louis Reussien, manager Technische Dienst, vindt het fijne mensen om mee te werken: “Niet alleen vanwege de dankbaarheid die je ontvangt, vooral omdat ze zoveel meer kunnen dan ze denken.“

De Normaalste Zaak 18 augustus 2015

Bij Héman Horecaverhuur kunnen zowel particulieren als evenementenorganisaties terecht voor al het materiaal dat nodig is voor een geslaagd feest of een geslaagde bijeenkomst. “Wij hebben de capaciteit voor een evenement tot 3.5000 man, maar bij ons kun je ook stoeltjes huren voor je verjaardag. Dat doen we met in totaal 70 medewerkers, waarvan circa 10 leer-/werkplekken.”

Het werk bij Héman is voor het overgrote deel laaggeschoold. Dat maakt het volgens Reussien ideaal voor mensen met een rugzakje. Hij biedt dan ook al jarenlang veel mensen uit de doelgroep de kans om een aantal maanden werkervaring op te doen. Daarna ligt het aan de mensen zelf. “De echte hoogvliegers bieden we een contract aan.”

In de hoogtijdagen had Héman meer dan 20 mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt in dienst, maar dat is volgens Reussien nu commercieel niet meer te bolwerken. Tegenwoordig zijn het er nog een stuk of 5 per keer die een kans krijgen om zich te bewijzen. “Veel meer bedrijven zouden hun deuren open moeten zetten voor deze mensen. Ze hebben veel te bieden. Je moet het er soms uittrekken, maar ze kunnen zoveel meer dan ze denken.”

Dankbaarheid
Reussien geniet ervan om zijn medewerkers te zien groeien en zet zich ook in voor zijn mensen als er problemen zijn. “Dit is een doelgroep met veel verschillende problemen. Daarom heb ik altijd een luisterend oor voor ze en help ik waar ik kan. Ook als dat niet direct met het werk, maar bijvoorbeeld met verslavingsproblematiek te maken heeft. Daar krijg je natuurlijk veel dankbaarheid voor terug.”

Bij Héman creëren Reussien en zijn medewerkers een laagdrempelige en gezellige atmosfeer. “Je moet er voor zorgen dat de mensen zich een beetje thuis voelen, dan staan ze te trappelen om aan de gang te gaan en dan krijg je ook de beste resultaten.”

In al die jaren heeft Reussien natuurlijk niet alleen maar successen gekend op dit gebied. Hij zag ook de nodige mensen met een arbeidsbeperking binnenkomen die het uiteindelijk niet redden. “Er zijn teleurstellingen en we krijgen ook wel eens mensen waar we niks mee kunnen. Maar het overgrote deel wil graag en die geef ik dan ook graag de kans.”

Artikel delen

Reacties

Laat een reactie achter

U moet ingelogd zijn om een reactie te plaatsen.